...
Известие
Collapse
No announcement yet.
от полу към пълна синтетика ?
Collapse
X
-
-
Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
Благодаря за този отговор.Историята започва с това че Хенри Форд свалял шапката си когато виждал да минава Alfa Romeo
Comment
-
-
В общия случай за колите от новото хилядолетие 5W40 винаги е по-добро от 10W40, дори колата да е на 500хил.Единственото лошо е, че струва повече.
sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Да са обадя и язе - първо 5/40 винаги ще е по-добро от 10/40, особено в студено/ хладно време. Второ - най-вероятно и то не е пълна синтетика или поне тез 3-те изброени. Пълна може да е 5/30 вече...Last edited by didod; d.m.y г., 12:45.
Comment
-
Колега Кабамитов не разбрах за каква кола става на въпрос.Но каквото и да е не се вкарвай в излишни филми с промивки.Аз лично съм мешал даже полусинтетика с пълна много пъти, никакви ядове.И тия глупости които са плямпат само при нас че една кола ако по фабрични предписания се кара с 5/40 и след определени километри се минава на 10/40 понеже вече има хлабини тук там нямат нищо общо с действителноста.Кара се с такова,каквото изискват нормите в момента за даден двигател,а не размисли и страсти на бай Пешо кварталния факир.SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle
Comment
-
Колегата Кабамитов зададе ясни въпроси.
Обобщени тези въпроси звучат така:
"Кое е най-доброто за моята кола?"
На тези за които четенето и разбирането на ясни въпроси е трудно занимание, обръщам вмимание върху факта, че колегата не пита дали смяната на маслото с пълна синтетика има или няма смисъл.
Та във връзка с основния въпрос, ако някой има съображения относно това, че пълната синтетика не е така добра, както полу-синтетиката или минералното масло за макар и по-стар мотор, то на мен ще ми е интересно да ги чуя.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеКолегата Кабамитов зададе ясни въпроси.
Обобщени тези въпроси звучат така:
"Кое е най-доброто за моята кола?"
На тези за които четенето и разбирането на ясни въпроси е трудно занимание, обръщам вмимание върху факта, че колегата не пита дали смяната на маслото с пълна синтетика има или няма смисъл.
Та във връзка с основния въпрос, ако някой има съображения относно това, че пълната синтетика не е така добра, както полу-синтетиката или минералното масло за макар и по-стар мотор, то на мен ще ми е интересно да ги чуя.Историята започва с това че Хенри Форд свалял шапката си когато виждал да минава Alfa Romeo
Comment
-
Първоначално публикувано от kabamitov Покажи съобщениеточно така аз попитах кое е по доброто и днес ми звънна един приятел който се занимава с масла и ми вика Братле запазил съм 2 бутилки мотул 8100 да пазя ли едната за теб истинско е маслото ? та любо сподели мнение за мотула
Абе колко е истински тоя мотул само като се сипе ще се разбере.и гледай какво пише на тубата че има и 5/40 полусинтетика и 10/40 пълна синтетика.5/40 не е задалжително да е пълна синтетика.
Last edited by кученцетоОгиитаткоДоги; d.m.y г., 15:13.SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle
Comment
-
Първоначално публикувано от kabamitov Покажи съобщениеточно така аз попитах кое е по доброто и днес ми звънна един приятел който се занимава с масла и ми вика Братле запазил съм 2 бутилки мотул 8100 да пазя ли едната за теб истинско е маслото ? та любо сподели мнение за мотула
До този момент ползвам само Castrol edge sport 10/60 и мога да кажа, че моторът с него се чувства по-добре отколкото с предписаната от производителя Селения.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
-
-
Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщениеНа колегите, които са в този форум не за да се заяждат, при това нескопосано, с по-знаещите и по-можещите от тях, предлагам на вниманието им следните три неща:
1. Защо ли от Алфа Ромео препоръчват за колата на колегата полусинтетично масло с вискозитет 10W40? Може би дори и не подозират за съществуването на пълната синтетика?! Според мен - едва ли. По-скоро много точно са определили какво двигателно масло е най-подходящото за модела 166.
2. Дали наистина са чак толкова глупави хората, които навсякъде променят вида на маслата в последователността: синтетично - полусинтетично - минерално, и никога в обратен ред? Според мен - едва ли. По-скоро теорията и практиката много добре са показали какви промени настъпват при износването на двигателя.
3. И нещо с образователна цел: http://www.autoblog.com/2008/07/01/synthetic-motor-oil/.
При прочитане ще разберете, че високата цена съвсем не е единственият недостатък на синтетичните масла. При износени двигатели (а аз не знам за нова 166) те имат немалко недостатъци, а дори при съвсем нови двигатели, когато те все още се разработват - също.
Приятно четене!
Така колега,поеми си дълбоко въздух и изпий една чаша със студена вода.Започвам да говоря с фактология.За мойта кочина 1.8 ТС 2001г. препоръчват 10/40,така пише на двигателя и в Италбулком официялен преставител за Плевен дагие на алфа също така ми казаха.Да ама неКато се поразрових във тоя форум,прочех че доста колеги със същия двигател карат със 10/60.Отивам в Холандия в офицялен преставител на Алфа за цяла Холандия.Сядам със шефа на сервиза зад компютъра,отваряме програмата за тия двигатели,и аха Добър вечер
там тия алфи ги обслужват с 10/60 пълна синтетика.И относно последавотелноста на маслата,нормите на изисквания се променят към по добро,а не към по лошо.Тоест през 2001 едва ли е имало толкова добри масла като през 2015.Дебелите масла не са намислени с цел да дигат мъртвеца от пепелта,а за държави с по топъл климат или да покрият определени норми на определени двигатели,а не ръгай чушки в боба.
SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle
Comment
-
Comment